perjantai 1. maaliskuuta 2019

Lomaviikko Pohjanmaalla

Ollaan oltu koiran kanssa reissussa nyt viikon verran. Vielä saadaan viikonlopusta nauttia lakeuksilla, ennen kuin suunnataan takaisin Etelä-Suomeen. Ollaan siis vietetty vähän hiihtolomaa ja harjoitettu kotimaan matkailua.

Lähdettiin viikko sitten perjantaina ensin Tampereelle junalla, josta jatkettiin seuraavana aamuna Seinäjoelle. Seinäjoelta matka jatkui autolla Härmään ja nautiskeltiin maaseudun idyllistä muutaman päivän ajan, ennen kuin taas lyötiin kamat kasaan ja hypättiin junan kyytiin suuntana Oulu. Oulussa oltiin neljän päivän verran, jonka jälkeen tultiin viikonlopuksi Härmään.

Kuntosalitreenit, harrastukset ja koirankoulutus  ovat saaneet olla nyt taka-alalla. Lähinnä ollaan keskitytty ulkoiluun, joka paikassa ollut aivan mahtavat kelit, ja löhöilyyn. Akkujen lataus tuli aivan sopivaan ajankohtaan, sillä kevään kisakausi kolkuttelee jo ovella, mikä tietää hektisiä aikoja töissä.

Koirastakin näkee, että nyt nautitaan jokaista anturaa myöten, on täällä Härmässä niin kivaa! Paljon tuttuja kivoja ihmisiä, paljon tilaa ja kivat lenkkireitit. Ja näin ajattelee emäntäkin. Eilen illalla oltiin tulossa takaisin päin lenkiltä ja käveltiin pilkkopimeällä hiekkatiellä. Kaivelin jo puhelinta taskulampuksi, kun huomio kiinnittyi vihertävään kajoon metsän rannassa.

Revontulet. On hetki mennyt, kun viimeksi olen revontulet nähnyt ja siinä ne nyt oli valaisemassa meidän iltalenkkiä. Oli pakko hetkeksi aikaa vain pysähtyä ja ihastella, onhan ne vaikuttavan näköiset. Koitin saada niistä videota ja kuvaa, mutta eihän puhelimen kapasiteetti noissa oloissa siihen riittänyt.

Kun kävelin eteenpäin, näytti kuin tuo valoilmiö olisi ollut suoraan meidän määränpään kohdalla. Siinä ne välkkyi ja pyörteili. Tänään aamulla puolestaan sai herätä ja lähteä ulkoilemaan leutoon pakkassäähän ja kirkkaaseen auringonpaisteeseen. Ei sovi siis valittaa!

Me jatketaan viimeisistä lomapäivistä nauttimista, mukavaa viikonloppua!