torstai 4. huhtikuuta 2019

Päivitetty selkä-rinta-vatsa -treeni


Viimeisenä päivityksenä tämän hetkiseen treeniohjelmaan olisi tänään vuorossa selkä-rinta-vatsa -treeni. Ohjelman olen tehnyt kahdesti salilla, mutta molemmilla kerroilla olen joutunut vähän joustamaan alkuperäisestä suunnitelmasta, kun pahimpaan ruuhka-aikaan treeniaikaa olisi tuhrautunut niin paljon odotteluun.

Treenin rakenne on sama kuin käsitreenissänkin eli vatsat tehdään ensimmäisenä lihasryhmänä:
  • lämmittely
  • vatsat
  • rinta
  • selkä
  • loppuverrana kävely kotiin
Jos ei ole mahdollista tehdä treeniä juuri siinä järjesteyksessä kuin olen suunnitellut, niin sitten mennäään vain sen mukaan, mikä laite on vapaana ja välillä joutuu vähän joustamaan supersarjoista ja tekemään liikkeet erillisinä. Ei tämä nyt niin fundamentaalista kuitenkaan ole.

  1. Vatsat supersarjana - kolme kierrosta
    • Sivulle askellus lankkuasennossa 15/puoli
    • Linkkari 15
    • Vatsarutistus 20
  2. Punnerrus 3x10
  3. Penkkipunnerrus 3x10
  4. Veto ristitaljassa 3x10
  5. Hyvää huomenta tangolla tai kahvakuulalla 3x10
  6. Supersarja 
    • kulmasoutu tangolla, jossa kahva tai taljassa 3x10
    • Ylätalja lapiokahvalla 3x10
  7. Supersarja - kolme kierrosta
    • Alatalja kahvalla 10
    • Avustettu leuanveto 10
Kun tähdet on kohdillaan, niin tämän setin tekemiseen ei mene kovin paljon tuntia kauempaa lämmittelyineen, eli ei voi vedota ettei riitä aika tehdä! Tämä setti on jo tältä viikolta tehty, mutta huomenna pitäisi käydä vielä vetämässä käsitreeni ennen kuin lähden työreissulle Iisalmeen.

Nyt pikaisesti koiran kanssa vielä ulos ja nukkumaan, huomenna onkin jo taas perjantai ja alkaa viikonloppu!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti